5 träningstips för den late

Ingen lust att gymma? 5 tips för dig som vill komma i liiite bättre form, utan att kämpa.

 

När det är som mest att göra på jobbet är det svårast att komma iväg och träna. Kanske gillar du inte ens att träna? Här kommer fem tips för dig som vill träna så lite som möjligt, men med maximal effekt.

 

  • Varje gång du går och hämtar kaffe, sträck på dig ordentligt, rulla huvudet och gör 10 tåhävningar. Du kommer att faktiskt att bli lite mjukare.
  • Ta trapporna – hur många gånger har du inte hört det tipset? Trappor är bra, men oändligt tråkiga. Tips för att det ska bli roligare: Räkna trappstegen. Gnola din favoritsång. Ta tre steg i taget. Tävla med en kollega.
  • Varje gång du går på toa: gör 10 knäböj och 10 armhävningar mot dörren. Tänk hur mycket träning det blir på en vecka. Musklerna växer.
  • Skippa buss, bil och tunnelbana och gå eller cykla när du kan. Sätt på en podd eller bra musik och starta lite tidigare än du brukar. Det är tråkigt att tvingas gå, men härligt att lyssna på något bra medan du rör dig. Allt är en fråga om inställning, eller hur. 🙂
  • Varje morgon när du vaknar – sträck på dig när du fortfarande ligger ner. Sträck på fingrar och tår, dra upp knäna och fäll dem åt ena hållet sedan det andra.

 

Kör det här några veckor så blir du starkare, snabbare och smidigare!